Aquest llibre és una nova edició d'Educació socioemocional a primària (2006), revisada i ampliada, fruit de l'experiència de l'autora aquests darrers anys. Aquesta edició incorpora programacions per competències i inclou un apartat específic per tractar el dol.
L'interès per l'educació de la intel?ligència emocional i de la intel?ligència social és plenament vigent. En tots els àmbits educatius −escola, família, organitzacions per al lleure− s'ha estès la necessitat, i la demanda consegüent, de conèixer orientacions i estratègies per aprofundir en el desenvolupament de les competències personals.
Aquest llibre dóna les eines perquè les famílies, els mestres i totes les persones amb responsabilitat educativa puguin incorporar la dimensió emocional en l'educació dels infants. El llibre s'estructura a partir de quatre grans blocs temàtics: autoestima, gestió d'emocions i sentiments, empatia i resolució positiva de conflictes. Cada bloc consta d'un apartat teòric, que pretén contribuir a la reflexió sobre la pràctica educativa, i un altre de pràctic, que inclou un bon nombre de propostes, activitats i recursos d'intervenció psicoeducativa.